| Auteur |
Bericht |
|
jb70717
Noobie
Geregistreerd: Zo Jul 18, 2010 10:47 am Berichten: 30 Woonplaats: rotterdam
|
 home track van MDF
hi, ik ben dus bezig met het uitdenken c.q. maken van een MDF home-track ik gebruik hiervoor plaatjes MDF van 50 x 50 cm van 12mm dikte die ik dus via verzonken boutjes aan elkaar bevestig.  later meer foto's
_________________ mijn Mini-Racingworld
|
| Wo Jul 28, 2010 10:29 pm |
|
 |
|
speedy_belgium
Limegreen Stars
Geregistreerd: Di Feb 28, 2006 9:29 am Berichten: 858 Woonplaats: Schoten
|
 Re: home track van MDF
zorg dat er zeker geen vocht aan kan...
_________________ Racing is more than winning an empty cup
http://www.scuderia-antverpia.net
|
| Wo Jul 28, 2010 10:45 pm |
|
 |
|
jb70717
Noobie
|
zeker, want anders krijg ik dan een mooi baantje voor de overland... ik ga het nog schilderen maar ben er nog niet helemaal uit wat te gaan gebruiken, Schoolbordenverf of latex of iets met dan zilverzand er doorheen... 
|
| Do Jul 29, 2010 9:23 am |
|
 |
|
MacTuffer
Limegreen Stars
Geregistreerd: Zo Mrt 23, 2008 1:58 pm Berichten: 769 Woonplaats: Tienen
|
Denk dat zwarte bordverf wel goed is, misschien dan ook potje groene kopen voor in de hoeken een grasstrook te schilderen. Moet je nog wel een grasmachinebody maken voor je mini-z. lol
Ben ook iets in deze aard aan het bedenken voor mijn dNaNo. Bedoeling is dat ik de platen dan op de keukentafel leg en zo dan wat kan rond rijden. Denk van de standaard breedte van een MDF plaat, 1220 en dan streoken van 600 of 500. Past dan in de kast om het op te bergen.
_________________ Ps3 gamer. Mini-z: MR-02LM 2.4Ghz Mazda/balbeared/oilshok MR-02MM Mclaeren standaard/balbeared
|
| Do Jul 29, 2010 11:01 am |
|
 |
|
jb70717
Noobie
|
ik denk dat ik dat ook als eerste ga proberen (schoolbordenverf), als het niet bevalt dan kan ik altijd nog wat anders doen. en gras in de hoeken, daarvoor zat ik te denken aan de rollen gras wat ze ook bij treinbanen gebruiken, mooi strak gemaaid... btw als je nog een ontwerp hebt liggen voor een Mini-Z grasmaaier? 
|
| Do Jul 29, 2010 12:18 pm |
|
 |
|
LED
Limegreen Stars
Geregistreerd: Wo Okt 08, 2008 8:33 pm Berichten: 703 Woonplaats: Wommelgem
|
Is het d ebedoeling dat uw track demonteerbaar is ? Anders kleef je er gewoon tapijt op
_________________ Scaldis Mini-z Wommelgem De antwerpse Mini-z club
|
| Do Jul 29, 2010 12:51 pm |
|
 |
|
yves
Gold Member
|
Ik weet anders nog wel ergens ne kilometer Regupol liggen...
_________________ -SOMETIMES EVIL DRIVES A MINIVAN-
|
| Do Jul 29, 2010 2:37 pm |
|
 |
|
jb70717
Noobie
|
de track blijf demonteerbaar, gelijk aan de RCP delen alleen dan van MDF. zo blijf je de mogenlijkheid houden om de baan te veranderen wanneer je maar wilt. ook is het mogenlijk om de baan mee te nemen om b.v. demostraties te geven....
|
| Do Jul 29, 2010 5:11 pm |
|
 |
|
HaCo
News Poster
Geregistreerd: Di Feb 15, 2005 8:53 pm Berichten: 3570 Woonplaats: Belgium (Leuven)
|
Ik speel ook al een tijdje met zo een idee. Ben benieuwd naar het resultaat met bordverf.
| Do Jul 29, 2010 5:26 pm |
|
 |
|
casual
Gold Member
Geregistreerd: Zo Aug 01, 2004 9:17 pm Berichten: 2872 Woonplaats: Belgium-Grootlo
|
jb70717 schreef: de rollen gras wat ze ook bij treinbanen gebruiken, : niet doen, dit is goed om ergens te leggen en niet meer aan te komen. want als je hier gaat over rijden dan komen die haartjes los en binnen de korste keer ligt heel je baan vol en hangt je chassis ook met vol die brol. kan je beter groen vilt-tapijt gebruiken of schilderen.
|
| Za Jul 31, 2010 3:52 pm |
|
 |
|
jb70717
Noobie
|
okay, thanks voor de tip c.q waarschuwing gelukkig was ik ook nog niet zover...
|
| Za Jul 31, 2010 5:25 pm |
|
 |
|
jb70717
Noobie
|
inmiddels wat meer foto's van de constructie v/d baan in een album alhier geplaatst.... http://www.ggtuning.com/cpgallery/thumbnails.php?album=18
|
| Di Aug 03, 2010 4:27 pm |
|
 |
|
HaCo
News Poster
Geregistreerd: Di Feb 15, 2005 8:53 pm Berichten: 3570 Woonplaats: Belgium (Leuven)
|
Bedankt voor de foto's. Ben benieuwd naar je verdere berichten.
Binnenkort ga ik heel veel plaats hebben. Ik overweeg om een soort modulaire rallytrack te maken, beetje hetzelfde systeem (je werkt alvast inspirerend!). Ik zou wel voor of heel dunne MDF (6mm) of gewoon hardboard gaan. Gewoon omdat het lichter en beter te manipuleren is. Vraag me trouwens af of de ruwe kant van hardboard, geschilderd, niet meer grip zou geven?
De houten randen die je gebruikt zijn wel fataal voor de bodys.
| Di Aug 03, 2010 4:47 pm |
|
 |
|
jb70717
Noobie
|
de houten randen zijn maar 7mm hoog en de auto's kunnen er nog wel redelijk overheen komen. misschien valt het wel mee met eventuele schades aan de bodies. ik heb wel zitten denken aan een andere mogenlijkheid met iest van foam-rubber o.i.d. maar kon niet zo snel iets bruikbaar verzinnen. de 12mm MDF is prima te verwerken en ook iets steviger met die gedachten dat wanneer het buiten lig, er misschien wel eens iemand op kan gaan staan.. over de grip van de schoolbordenverf welke ik ga gebruiken... ja dat moet ik nog gaan zien of het voldoende is, anders heb ik een hele fijne structuurverf nog al alternatief in gedachten... zodra ik verdere vorderingen hebt, zal ik het weer plaatsen... 
|
| Di Aug 03, 2010 5:19 pm |
|
 |
|
MacTuffer
Limegreen Stars
Geregistreerd: Zo Mrt 23, 2008 1:58 pm Berichten: 769 Woonplaats: Tienen
|
mijn idee wat de kanten betrft is van die pvc afkantband van 2mm dik. ik zou die dan dubbel maken met een blokje hout tussen de 2 stroken om de x aantal cm. zo kan ik die dan vast schroeven en kan dan zo ook golvende bewegingen maken in de track. het idee is er, matriaal ook (buiten de mdf) maar de tijd ontbreekt mij. ik zou enkel een track maken voor mijn dnano, de mini z track zou later in de kelder moeten komen (7m op 3.70)
_________________ Ps3 gamer. Mini-z: MR-02LM 2.4Ghz Mazda/balbeared/oilshok MR-02MM Mclaeren standaard/balbeared
|
| Di Aug 03, 2010 10:11 pm |
|
 |
|